Sinir sıkışması önemli ve tehlikeli rahatsızlıklardan birisidir. Sinir sıkışması hastalığından korunmak ve sinir sıkışması hakkında bilgileri öğrenmek istiyorsanız Doç. Dr. İbrahim Aşkarvirgs'in açıklamalarını okuyabilirsiniz.

Sinir Sıkışmasına Ne İyi Gelir?
El ve kollarda uyuşuklukvirgs ağrı gibi şikayetlerle kendini gösteren sinir sıkışmasıvirgs günümüzde birçok insanın hayatını olumsuz etkiliyor. Uzmanlarvirgs uzun süre kolların dirseklerden kıvrılmış pozisyonda durmasıyla artan sinir sıkışmasının hafife alınmamasını istiyor. Aşırı zorlamavirgs uzun süreli masa başı çalışmaları ve duruş bozuklukları sinir sıkışmasını tetikliyor. Rahatsızlığın en önemli belirtileri dirseğin arkasının bir yere çarptığında elektriklenme hissinin çoğalması ve ellerde yanıcı ağrıların yaşanması şeklinde oluyor.


Estetikvirgs Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. İbrahim Aşkarvirgs hastalığın özellikle gününün büyük bir bölümünün masa başı işlerde geçiren insanlarda daha çok görüldüğünü ifade ediyor. Bu şikayetlerin olduğu durumlarda konunun uzmanı olan periferik sinir cerrahına başvurulmasını öneriyor. Psikolojik stresvirgs daha önceden geçirilmiş trafik kazasıvirgs kemik kırıkları ile şeker hastalığının da sinir sıkışmasında etkili olduğunu anlatan Doç. Dr. Aşkarvirgs belirtilerin iyi takip edilmesi gerektiğini söylüyor. Rahatsızlığın belli başlı belirtileri; 'dirseğin iç kısmında oluşan gerginlik hissivirgs özellikle geceleri elin küçük ve yüzük parmağında uyuşma hissinin yaşanmasıvirgs karıncalanma olmasıvirgs kavrama ya da ayıklama işleminde güçsüzlük hissi ve tüm kolun iç yüzünde ağrı hissetme' şeklinde oluyor. Daktilovirgs bilgisayar kullanmakvirgs yazı yazmakvirgs elişi yapmak gibi fiziksel aktiviteler hastanın ağrısını artırıyor.


Uzmanlar bu durumda erken tanının önemli bir faktör olduğunu kaydediyor. Sinir sıkışmalarında tanı koyduran tetkik ise kısa adı EMG olanvirgs elektromiyografi. EMGvirgs kasların kasılmasını sağlayan elektriksel aktivitenin izlendiği ve yorumlandığı bir kas incelemesi. EMG'ye göre tedavi şekilleniyor.


Tedavi sürecinde ilk yapılması gerekenvirgs uzun süre dirsekleri aynı pozisyonda tutmaktan kaçınmak ve gerekirse yumuşak bir dirseklik kullanmak. Bunlara ek olarak ağrı kesicilervirgs antibiyotikler dışında iltihaplanmayı azaltan ilaçlar da alınabilir. Gece kolların pozisyonunu koruyan özel kollukların da kullanılabileceğini aktaran Doç. Dr. İbrahim Aşkarvirgs ''Ağrıya karşı akım terapisivirgs ultrasonvirgs ısı terapilerivirgs egzersiz programları yine tedavide uygulanan yöntemler arasında yer alıyor. Bunun yanındavirgs sinir sıkışması olan yerlere steroid enjeksiyonu yapılması zaman zaman kullanılıyor.'' şeklinde konuştu. Eğer bu yöntemler de fayda etmez ise cerrahi girişimlerle sinir sıkışma yerleri rahatlatılıyor. Yaklaşık 1 saat süren operasyon sonrasında hasta bir gün doktor gözetiminde tutuluyor. Kişinin tekrar iş başına dönerekvirgs kolunu ya da bileğini eskisi gibi kullanma süresi ise bir haftalık bir dinlenme sonrası gerçekleşiyor.


SAĞLIĞINIZI KORUMAK iÇiN 9 DAKiKA


Sinir sıkışmalarına karşı evde ve işyerinde yapabileceğimiz birçok şey var. İşimize 9 dakika ara vererek sağlığımızı koruyabiliriz.


Boynunuzu çalıştırmak için başınızla daireler çizin.


Yüzünüzü sağa sola yavaşça çevirin.


Başınızı omuzlarınıza doğru eğerek boynunuzu esnetin.


Kollarınızı yana salınvirgs bileklerinzle daireler çizin.


Kolları çapraz bir şekildevirgs ters istikametlerde hareket ettirin.


Elleriniz düz bir şekildeyken dirsekleri geriye doğru itinvirgs vücudunuzu ileri doğru çekin.


Dirsekler kırılarak ellerinizi sırayla omuzlarınıza uzatın.


Elleri arkada birleştirmeye çalışın.


Ellerinizi kenetleyerek yukarıya doğru esnetin.


Aynı şekilde ileriye doğru esnetin.


Ellerinizi belinize koyarak ileriye doğruvirgs sırtınızı da geriye doğru bir müddet esnetin.


Öne doğru uzanınvirgs elinizi ayak uçlarınıza kadar uzatın.


Bir yere tutunarak yavaşça çömelip kalkın.


Bir elinizi omuzunuza kadar kaldırdıktan sonra diğer elinizle dirseğinizden tutarak kendinize doğru hafifçe bastırın.


Kollarınızı ensenizin arkasına getirinvirgs elinizle dirseğinizi tutarak aşağı doğru hafifçe bastırın.


Birkaç kere tekrarladıktan sonra diğer dirseğinize geçerek yönünüzü değiştirin.


Elinizi önce açıp kapatınvirgs sonra parmaklarınızı aralayıp kapatın.


Elinizi diğer elinizle tutarak bilekten içeri doğru hafifçe gerdirin.


Elinizi diğer elinizle tutarak bilekten yukarı doğru hafifçe gerdirin.


Ellerinizi birleştirip aşağı doğru hafifçe bastırarak itin.


Ellerinizi birleştirip yukarı doğru hafifçe bastırarak itin.


Omuzlarınızı yukarı aşağı doğru hareketlendirin.


Omuzlarınızıvirgs ayakta veya oturarak geriye doğru çevirin.


Elinizi yumruk şeklinde kapatınvirgs dıştan içevirgs içten dışa 10 kere daire çizin.


Ağır iş yapanlarda ve masa başında çalışan kişilerde bel fıtığı olma riski yüksektir.


Gözler bilgisayarın üst hizasında olmalı. Yaklaşık olarak 30 derece olmalı


Dirsekler 90 ile 70 derece arasındavirgs el ve dirsekler ise aynı hizada tutulmaya çalışılmalı.