Kemik sağlığı nasıl korunur,
Kemik sağlığı için gerekli besinler




• Süt ürünleri
Kemik Sağlığı İçin Ne Yapılmalı?

• Lifli yeşil sebzeler
• Yoğurt
• Kalsiyum desteği
• Magnezyum desteği
• D vitamini


1 Kalsiyum ve D vitamini bakımından zengin ürünler tercih edilmeli Kalsiyumdan zengin gıdalar; badem, ayçiçeği, çekirdek, yumurta, balık, nohut ve brokoli Eğer besinlerinizde yeterli miktarda magnezyum, kalsiyum ve D vitamini yoksa yiyeceklerinize ekleyebilirsiniz 19-50 yaş arasındaki insanların günde 1000 mg, 51 ve daha üstü yaştaki insanların ise günde 1200 mg kalsiyuma ihtiyacı var Koyu yeşil lifli sebzeler, brokoli, somon balığı, istiridye yemeye özen gösterin


2 Aynı anda kalsiyum bakımından zengin ve tam buğday ağırlıklı besin tüketmeyin Çünkü buğdayın içinde kalsiyumun emilmesini engelleyen bir madde bulunuyor Sülfür içeren yiyeceklerle beslenin Soğan ve sarımsak içeren yiyecekleri tüketmeye özen gösterin


3 Fazla sebze ve meyve tüketimi vücuttaki alkali seviyesinin artırarak kemikleri güçlendiriyor Yeşillik, sadece kalsiyum değil, aynı zamanda K vitamini, potasyum ve diğer mineralleri de içeriyor Kafein tüketimi azaltın Ayrıca meşrubat gibi fosfor içerek içecek ve yiyeceklerden uzak durun Çünkü fosfor vücudun kalsiyumunu dışarı atıyor


4 Yüksek protein içeren hayvansal besinleri tüketmeyi sınırlandırın Yüksek protein içeren yiyecekler de kalsiyumun vücuttan dışarı atılmasına neden oluyor