açlığı ne bastırır - açlık hissetmemek için ne yapılır - açlık hissini bastırmak için - açlık hissini gidermek

Açlığı Bastırmanın Yolları

Gıda Mühendisliği Gıda Bilimleri Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Gürsoy, Türk kahvesi ile limonata ve hurmanın açlık hissini azaltan yiyecek ve içecekler arasında olduğunu belirtti.

Açlığı Bastırmanın Yolları


Hurmanın lifli besin olduğunu ve sahurda tüketilebileceğini anlatan Gürsoy, “Hurma, direkt kuru meyve olarak tüketildiği gibi hurmalı kek, hurmalı sütlü hafif tatlılar olarak da tüketilebilir. Yemek sırasında içilecek limonata açlık hissini geciktirecek uygulamalardan biridir, çünkü limon bağırsaklarda besinlerin emilimini geciktirmektedir” ifadelerini kullandı.


Türk kahvesinin, açlık hissini bastırma özelliğine sahip olduğunu kaydeden Gürsoy, “Lifli gıdaların ortak özelliklerinden biri açlık hissisini bastırmasıdır. Türk kahvesi de lifli bir besin olduğu için açlık hissini bastırır. Uyarıcı bir özelliğe sahip ve içinde kafein bulunmasından dolayı nerede, nasıl kullanılması konusunda bilinçli olunmalı. Türk kahvesinin içilmesinin ardından uyumakta güçlük çekileceği de göz önünde bulundurulmalı” diye konuştu.
Hem iftarda hem sahurda yemeğin yavaş yavaş yenmesini öneren Gürsoy, sindirimi zorlamayacak şekilde beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.