Adet sancılarını azatlma yöntemleri,
Adet sancısına ne iyi gelir,
Adet sancısı için yapılması gerekenler nelerdir,

Adet döneminde oluşan şiddetli sancılar tüm bayanların sorundur. Adet döneminde bazı bayanlarda sancı o kadar çok olur ki hastaneye gitmeleri dahi gerekebilir. Adet döneminde bu ağrıları nasıl azaltacağınızı merak ediyorsanız uzmanların açıklamalarından öğrenebilir, adet döneminizi çok rahat bir şekilde atlatabilirsiniz.

Adet dönemi ağrıları nasıl azaltılır?

Genel bir kanı olarak, bu dönemde görülen depresyon ve migrenin nörokimyasal nedenlerle oluştuğuna inanılıyor. Son çalışmalara kadar, hormonal faktörler, örneğin östrojen seviyesi göz önünde bulundurulmuyordu.

Östrojen hormonu, adetten sonra artmaya başlar ve yumurtlama sırasında doruğa çıkar. Östrojen vücutta sıvıyı tutar ve bu yüzden birçok kadın PMS döneminde kilo aldığından şikâyetçi olur. Östrojen ayrıca, tuzun tutulmasına ve kan şekerinin düşmesine neden olur.

Tedavisi var mı?

PMS’nin kesin tedavisi bulunmamakla birlikte, doktorlar, aşağıdaki uyarılara dikkat edildiği takdirde ağrıların azalabileceğini vurguluyor.

- Kafein (Kahve, çay, çikolata, kola ve bazı ağrı kesicilerde bulunur.) Premenstural Sendrom’a bağlı baş ağrılarının ve meme ağrılarının kötüleşmesine neden olabilir.

- Meme hassasiyeti için, alttan destekleyici bir sutyenin gece ve gündüz kullanılması gerekir.

- Sigara içmemek gerekir.

- Adet döneminde kadınlarda alkole karşı aşırı duyarlılık geliştiğinden, bu günlerde alkol alınması belirtilerin artmasına yol açar.

- Düzenli egzersiz, PMS belirtilerini büyük ölçüde hafiflettir.

- Düzenli ve yeterli uyku uyumaya dikkat edilmelidir.

- Şişmeleri olanlar için sigara azaltılmalı veya bırakılmalıdır. Çünkü nikotin vücutta su tutan hormon salgılar.

- Sol tarafa yatılarak uyunması, genel vücut ödemi olanlarda faydalıdır.

- Gerekirse, tuz kısıtlanmalıdır.

- Diyette kırmızı et azaltılmalı, balık, sebze ve meyve tercih edilmelidir.