Potasyumun bulunduğu besinler,
Potasyumun bulunduğu yiyecekler,
Potasyumun bulunduğu yerler,



Potasyum Eksikliği


Potasyum minerali eksikliğine yetersiz beslenme, ishal, idrar söktürücü ilaçlar, kusma veya terleme sebep olabilir.


Potasyum eksikliği olan kişilerde bitkinlik, yorgunluk, kabızlık, bacaklarda kramp, baş ağrısı, iştahsızlık, mide bulantısı görülür.


Sporcu sakatlanmalarının en önemli sebeplerinden biridir.
Potasyum Nelerde Bulunur?


Potasyum’un Faydaları


Potasyum minerali vücudun su dengesinin korunmasına yardımcı olur. Besinlerin hücre içine taşınmasını, sinir sistemindeki mesajların beyne iletilmesini sağlar.


Kalp ve kasların düzenli işleyişi için önemli bir mineraldir. Tansiyonun dengede kalmasını sağlar.


Beyine oksijen taşınmasını sağlayarak zihinsel faaliyetleri destekler.


Vücutta fazla miktard bulunan alkol, su, şeker ve tuzun dışarı atılmasını sağlar.


Günlük Potasyum İhtiyacı


0-12 aylık bebeklerin günlük potasyum minerali ihtiyacı ortalama 600 mg kadardır.


1-10 yaş arası çocuklarda 1000-2000 mg arasında değişen günlük potasyum ihtiyacı yetişkinlerde 2000-3000 mg’a çıkmaktadır.